Wymagane dokumenty | - Osoby zamierzające zawrzeć związek małżeński przedkładają ważne dowody osobiste lub paszporty.
- Jeśli dokumenty, które są niezbędne do zawarcia małżeństwa, czyli akty urodzeń, małżeństw z adnotacją o rozwodzie (w przypadku osób rozwiedzionych) lub zgonu współmałżonka (w przypadku wdowców) osób zamierzających zawrzeć małżeństwo, zostały sporządzone poza USC Lubochnia, należy dokonać starań, aby Urząd Stanu Cywilnego w którym zarejestrowano w/w zdarzenie wprowadził akt do rejestru stanu cywilnego.
- Przy składaniu dokumentów w sprawie wydania zaświadczenia oboje nupturienci wypełniają i podpisują w obecności kierownika zapewnienie.
- W momencie składania zapewnienia nupturienci podejmują decyzję o wyborze nazwisk noszonych po zawarciu związku małżeńskiego przez małżonków oraz dzieci zrodzonych z tego małżeństwa. Decyzję dotyczącą wyboru nazwiska można podjąć do momentu zawarcia związku małżeńskiego poprzez złożenie stosownego oświadczenia.
|
Opłaty | Zaświadczenie jest wolne od opłat.
Należy wnieść opłatę skarbową w wysokości 84 zł za sporządzenie aktu małżeństwa. Opłatę należy wnieść przelewem na konto:
Urząd Gminy Lubochnia
56 8985 0004 0010 0143 7878 0036 |
Termin załatwienia sprawy | Zaświadczenie wydaje wybrany przez strony kierownik urzędu stanu cywilnego.
Zaświadczenie jest ważne przez okres sześciu miesięcy od dnia wystawienia. |
Podstawa prawna | - Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2020, poz. 463 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2020r., poz. 1546 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 2020 poz. 1359 z późn. zm.)
|
Miejsce załatwienia sprawy | Urząd Stanu Cywilnego Lubochnia
Lubochnia Dworska ul. Tomaszowska 9
97-217 Lubochnia
tel. 44 7103510 wew. 49
Aneta Milczarek – Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Lubochni |
Dodatkowe uwagi | Brak |