ABC EKONOMII SPOŁECZNEJ – CO KAŻDY PRZEDSIĘBIORCA SPOŁECZNY WIEDZIEĆ POWINIEN
Ośrodek wsparcia ekonomii społecznej centrum klucz Prowadzony przez instytut spraw obywatelskich zaprasza na szkolenie „Abc ekonomii społecznej – co każdy przedsiębiorca społeczny wiedzieć powinien”
OŚRODEK WSPARCIA EKONOMII SPOŁECZNEJ CENTRUM KLUCZ
PROWADZONY PRZEZ INSTYTUT SPRAW OBYWATELSKICH ZAPRASZA NA SZKOLENIE
„ABC EKONOMII SPOŁECZNEJ – CO KAŻDY PRZEDSIĘBIORCA SPOŁECZNY WIEDZIEĆ
POWINIEN”
Udział w szkoleniu jest bezpłatny.
Pewni swoich kompetencji, zaangażowani i otwarci liderzy to sprawdzony sposób na aktywizację społeczności lokalnych, umocnienie w nich poczucia przynależności, wpływu oraz tworzenia stabilnych miejsc pracy. Prężnie działające podmioty ekonomii społecznej z jednej strony wspierają oddolne ruchy, a z drugiej – bazują na nich. Dzięki temu tworzy się obieg doświadczeń i kompetencji, który napędza turbiny zrównoważonego rozwoju opartego na społeczności lokalnej.
Celem szkolenia „ABC ekonomii społecznej” jest:
- przybliżenie idei przedsiębiorczości społecznej
- poznanie form instytucjonalno-prawnych, w których działa,
- poznanie dobrych praktyk w Polsce i Europie,
- założeń rozwoju ekonomii społecznej w latach 2014-2020, w tym rozwiązań systemowych
Korzyści:
Jeśli chcesz poznać ideę ekonomii społecznej, jej praktyczne zastosowanie oraz prawne uregulowania. Jeśli szukasz w tej formule miejsca dla swojej aktywności społecznej i zawodowej – to szkolenie jest dla Ciebie! Zapraszamy! Oferta limitowana.
Dla kogo:
- osoby zainteresowane działaniami w obszarze ekonomii społecznej
- lokalni liderzy
- przedstawiciele organizacji pozarządowych
- przedstawiciele administracji publicznej
Uczestnicy otrzymują:
- materiały szkoleniowe
- certyfikat udziału w szkoleniu
- zwrot kosztów dojazdu
Czas trwania: 1 dzień; 8 godzin
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA | |
09:30 – 10:00 | przywitanie + wypełnienie dokumentów |
10:00 – 11:30 | Czym jest ekonomia społeczna
|
11:30 – 11:45 | przerwa kawowa |
11:45 – 13:30 | Przedsiębiorstwo społeczne jako forma instytucjonalno-prawna (różnorodność form i z czego powinny wynikać)
|
13:30 – 14:00 | przerwa obiadowa |
14:00 – 15:45 | Spółdzielnia socjalna jako jeden z modeli tworzenia |
15:45 – 16:00 | przerwa kawowa |
16:00 – 17:15 | Źródła finansowania ekonomii społecznej oraz bank niezbędnych informacji
|
17:15 – 17:30 | zakończenie + podsumowanie szkolenia |
Prowadząca:
Karolina Cyran-Juraszek – od 20 lat związana z sektorem organizacji pozarządowych. Doświadczony menager zarządzający wieloma projektami. W latach 2004-2008 kierownik projektu „Partnerstwo dla Rain Mana” fundacji SYNAPSIS, którego rezultatem jest funkcjonujące, pierwsze w Polsce przedsiębiorstwo społeczne zatrudniające 24 dorosłe osoby z autyzmem. Projekt nagrodzony tytułem Najlepsza Inwestycja w Człowieka EFS 2007 i Europejska Nagroda Przedsiębiorczości 2007. Przez
2 lata kierowała systemowym projektem, którego celem jest stworzenie zintegrowanego systemu wsparcia ekonomii społecznej (ES) w Polsce.
Dyrektor, menager, obecnie trener, konsultant wielu organizacji zajmujących się rozwojem podmiotów ekonomii społecznej. Od 6 lat w zespole Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego. Kierowała m.in. projektem ProveIt.PL!, współautor części finansowej innowacyjnego narzędzia do mierzenia oddziaływania i kapitału społeczno-ekonomicznego w przedsiębiorczości społecznej. Zaangażowana w prace nad rozwiązaniami systemowymi na rzecz 3. sektora i ES. Bierze udział w pracach Stałej Konferencji ES. Włączyła się w pracę Grupy Strategicznej przygotowującej Krajowy Program Rozwoju ES, gdzie opracowała część finansową dla Programu wraz z narzędziem kalkulacyjnym. W 2014 roku została członkiem Komitetu Sterująco-Monitorującego FIO i reprezentuje w nim sektor obywatelski. Od 2015 Członek KM RPO woj. mazowieckiego oraz Komitetu Akredytacyjnego OWES przy MRPiPS. Od 6 lat ekspert społeczny w Konkursie Dobroczyńca Roku w kategorii wolontariat pracowniczy (ARF) oraz w Konkursie Najlepsze Przedsiębiorstwo Społeczne Roku (FISE).
Na zlecenie Ministerstwa Rozwoju pracowała w zespole badającym ekonomię społeczną oraz uczestniczyła jako ekspert w badaniu luki finansowej i zwrotnych instrumentów finansowych dla przedsiębiorstw społecznych.
Z INSPRO współpracuje od 2010 roku.
TERMINY SZKOLEŃ | |
18 kwietnia | Opoczno (powiat opoczyński) |
19 kwietnia | Zduńska Wola (powiat zduńskowolski) |
20 kwietnia | Sędziejowice (powiat łaski) |
21 kwietnia | Pabianice (powiat pabianicki) |
27 kwietnia | Inowłódz (powiat tomaszowski) |
28 kwietnia | Tuszyn (powiat łódzki-wschodni) |
29 kwietnia | Rawa Mazowiecka (powiat rawski) |
Formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie www.centrumklucz.pl
W ramach projektu, oprócz szkoleń, oferujemy także szereg innych bezpłatnych form wsparcia, m.in.: specjalistyczne doradztwo i pakiety rozwojowe dla organizacji pozarządowych i przedsiębiorstw społecznych, dotacje oraz wsparcie pomostowe na tworzenie miejsc pracy w nowych i już istniejących przedsiębiorstwach społecznych, szkolenia zawodowe, coaching. Zapraszamy do kontaktu:
Aleksandra Podkońska
e-mail: aleksandra.podkonska@inspro.org.pl
tel. 42 630 17 49; 519 300 647