Masz nr PESEL? Posiadasz gotowe Internetowe Konto Pacjenta. Zaloguj się!
Internetowe Konto Pacjenta
Internetowe Konto Pacjenta (IKP) to bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia. Dzięki niej szybko i bezpiecznie sprawdzisz informacje o swoim zdrowiu, swoich dzieci lub osoby, która Cię do tego upoważniła.
Internetowe Konto Pacjenta to rewolucyjne narzędzie w systemie ochrony zdrowia. IKP ma ułatwić pacjentom wygodne korzystanie z usług cyfrowych i uporządkować rozproszone dotąd informacje medyczne o stanie zdrowia w jednym miejscu. To bezpłatne konto ma każdy, kto ma PESEL. Wystarczy się tylko zalogować.
Co zyskujesz dzięki IKP?
Internetowe Konto Pacjenta udostępnia informacje o Twoim przeszłym, aktualnym lub planowanym leczeniu i pozwala załatwić szereg spraw bez konieczności wizyty w przychodni lub poradni. Po zalogowaniu:
- udostępnisz bliskiej osobie lub lekarzowi informację o stanie zdrowia i historię przepisanych leków,
- masz dostęp do danych medycznych swoich dzieci do 18. roku życia,
- odbierzesz e-skierowanie.
- otrzymasz e-receptę SMS-em lub e-mailem — wystarczy, że podasz swój numer telefonu lub adres e-mail,
- wykupisz leki z recepty w różnych aptekach, nie tracąc refundacji,
- zamówisz e-receptę na stałe leki,
- odbierzesz kolejną e-receptę bez wizyty w gabinecie (w przypadku choroby przewlekłej i po konsultacji, np. telefonicznej, z lekarzem).
- zarejestrujesz się na szczepienie przeciw COVID-19, wybierając odpowiedni dla Ciebie termin oraz punkt szczepień,
- pobierzesz Unijny Certyfikat COVID (UCC), który potwierdza zaszczepienie przeciw COVID19, negatywny wynik testu na koronawirusa lub fakt bycia ozdrowieńcem,
- sprawdzisz wynik testu na koronawirusa,
- dowiesz się, do kiedy prawdopodobnie masz przebywać na kwarantannie lub izolacji domowej (ostatecznie zależy to od Twojego stanu zdrowia).
Jak możesz się zalogować do IKP?
Pamiętaj, że nie musisz rejestrować konta IKP. Do logowania możesz wybrać:
- profil zaufany,
- dowód osobisty z warstwą elektroniczną, czyli tzw. e-dowód,
- konto internetowe iPKO lub Inteligo w PKO BP, konto internetowe w Pekao SA, w BOŚ, BNP Paribas, Getin Banku, Crédit Agricole lub przez bank spółdzielczy. Po wejściu na stronę logowania kliknij na widoczną na dole strony nazwę swojego banku/konta i zaloguj się jak na konto. Przy logowaniu musisz potwierdzić, że Twoje dane tj. imię, nazwisko, adres, PESEL, numer telefonu są poprawne – robisz to tak samo, jak potwierdzasz transakcje, czyli podajesz kod z karty kodów lub z SMS.
- kwalifikowany podpis elektroniczny.
Zaloguj się już dziś na stronie